Játékok bűvkörében

Már egy ideje tervezek egy bejegyzést, amiben két, számomra új játékra szeretném felhívni a figyelmet. Nos az újjal kicsit csaltam, mert ebből az egyik már lassan a második évét fogja taposni, viszont én csak most tudtam vele elkezdeni játszani néhány hónapja, így nekem tényleg új. Annak ellenére, hogy magát az Idolish univerzumot azért már jó ideje ismerem. A másik egy valódi újdonság, hiszen november elején indult és felépítésében eléggé idézi a Touken Ranbut.  Vágjunk is hát bele. 


Idolish 7

Gondolom sokan hallottatok már róla, hiszen egy Japánban valamint nyugaton is elég híres játékról van szó, aminek hamarosan az animés feldolgozása is meg fog érkezni. A hét fős fiúbanda, valamint az ellenfél együttesek történtét először egy IOS-ra és Androidra kiadott mobiltelefonos játék dolgozta fel, amely a Lantis-szal való együttműködés keretén belül valósult meg. Ezt újabb és újabb darabok követték: a mangák és a webnovel mellett négy zenés videoklip is készült a fiúkkal a főszerepben. A "MONSTER GENERATiON", a "MEMORiES MELODiES", a "Leopard Eyes" és a "RESTART POiNTER" című dalokhoz készült klipeket a BONES, a NAZ és a Kamikaze Douga stúdió készítette el. Az egy éves évfordulón jelentették be, hogy jön az anime , illetve több kislemez után augusztus 24-én jelent  az Idolish első nagylemeze i7 címmel. 

Az Idolish 7 tajgait Yonaga Tsubasa, Ono Kensho, Masuda Toshiki, Shirai Yusuke,  KENN,  Eguchi Takuya és Abe Atsushi szólaltja meg. Az ellenfél banda, a Trigger hangszínészeinek Hatano Watarut, Saito Somat és Satou Takuyat  kérték fel. A játék második részében bemutatkozó Re:vale együttes tagjainak Hoshi Souichiro és Tachibana Shinnosuke adja a hangját. Mellettük szerepel többek között Okitsu Kazuyuki, Chiba Susumu és Katsuyuki Konishi is. Innen lehet sejteni, hogy engem leginkább Shirai Yusuke miatt érdekelt, ám néhány nap után teljesen magában is szippantott.

A játék önmagában két részre osztható, ám ezek szervesen kapcsolódnak egymáshoz. Az egyik fele a ritmusjáték. A bandák számaira négy, egyre bonyolultabbá váló nehézségi szinten kell ügyeskedni, amelyekért különböző nyeremények várják a lelkes játékosakat.  Ezeket később fel lehet használni, így lehet meghallgatásokra menni, ahol különböző, a fiúkat ábrázoló kártyákra lehet beváltani őket. Mindenféle kártya megtalálható közöttük, van amit mindig lehet nyerni,  vannak különlegesek, amiket nehezen lehet megszerezni, ahogy szezonális nyeremények és ünnepekhez kötött ritkaságok is fellelhetőek. A kártyákat lehet idolizálni, tehát a feltételek teljesítése esetén magasabb szintre emelni. Nem csak a három fő banda tagjait lehet megnyerni, hanem a main történeten kívül levő idolpalántákat is, ám őket nem szólaltatja meg seiyuu.  Természetesen vannak eventek, ahol különleges nyereményekért lehet küzdeni. A ritumásjáték része maga is elég összetett, és kell egy kis idő, mire rájön az ember a működésére, ám nem lenne teljes a történeti része nélkül. 

Igen, ugyanis ennek a játéknak, amolyan Visual Novel stílusban van története is. Főhősnőnk Takanashi Tsugumi, egy tehetségkutató ügynökség igazgatójának a lánya friss munkavállalóként egy új, csak férfiakból álló hétfős banda, az Idolish 7 menedzseri teendőit vállalja magára és az lesz a feladata, hogy az Izumi Mitsuki, Nanase Riku, Izumi Iori, Nikaidou Yamato, Yotsuba Tamaki, Rokuya Nagi és Ohsaka Sogo nevű fiúkból elsőosztályú idolt faragjon, akik nem csak a szakmai kihívásokkal, hanem magánéleti válságokkal és rivális bandákkal is szembe fognak nézni. 



A történet első látásra nem nagy valami, ám okosan fel van építve. Külön öröm, hogy nem otome stílusban íródott, tehát ugyan a srácok nagyra becsülik a lányt, és ennek hangot is adnak, de nem szerelmi történet. A hölgy azon kívül, hogy milyen szépséges, okos, talpraesett és tényleg sokat segít a fiúknak, akik tisztelettel és munkatárshoz illően bánnak vele. Nem mondom, hogy néha nem bókolnak, de ez csak amolyan kedveskedés, semmint komoly udvarlási szándék. És nekem nagyon jól esett. De a fiúk kapcsolatát illetően sem estek át a ló túloldalára.
Szerintem ez az igazi brománc történet, ahol a fiúk egymást támogatják, és segítik, de nem érzem, hogy nekem itt bárkit bárkivel shipelnem kellene, ráadásul nem csak szakmai, hanem családi kapcsolatokról is szó esik. Szóval minden elismerésem az íróké, mert a történet tényleg az idolságról, a bandákról és az éneklésről szól, jól kidolgozott szereplőkkel. Érdekessége a történetnek, hogy az alap sztoriban végig beszélnek a srácok, tehát minden mondatot a seiyuuk mondanak, nem csak néha szólalnak meg, illetve nagyon szép a grafikája is. A történet a ritmusjátékokhoz is kapcsolódik, mert új dalokat csak a történetben való haladással lehet szerezni, és a történetben csak akkor lehet haladni, ha bizonyos dalokat, bizonyos szinten megcsinált az ember. 

Szóval egy érdekes, izgalmas, kihívásokat és élményeket bőven tartogató játékról van szó. Kedvcsinálónak itt hagyom az egyik Idolish klipet, amit a BONES stúdió készített el. 


Bungo to Alchemist

A másik játék a Bungo to Alchemist, a DMM szerintem legújabb böngészős stratégiai játéka. amely ezúttal történelmi kardok helyett irodalmi személyeket állít a középpontba. Így olyan szereplőkkel találkozhatunk a játék során, mint Dazai Osamu, Akutagawa Ryuunosuke, Izumi Kyouka, vagy Natsume Souseki, és olyan seiyuukel, mint Suwabe Junichi, Toriumi Kousuke, Hatano Wataru, Miki Shinichiro, Toki Shunichi, Yonaga Tsubasa, Kakihara Tetsuya, Saito Soma, Midorikawa Hikaru, Kamiya Hiroshi, Nakamura Yuichi vagy Masuda Toshiki. Aki látta a Bungou Stray Dogs című animét, annak ismerősek lehetnek a nevek, hiszen akárcsak ez a játék, az a sorozat is ezeket az írókat használta fel. A különbség, hogy itt Izumi Kyouka valóban férfi, ahogy az eredeti író is volt, és nem csináltak belőle ördögi kislányt XD 

Őszintén szólva az egész játék nálam egy borzalmas tévedéssel kezdődött. Nem sokkal egy másik játék indulása után jelentették be a Bungout. A másikban benne van Yamamoto Kazutomi, de  ahhoz már olyan technika kell, ami nekem nincs. Valamiért úgy maradt meg bennem, hogy ebben is lesz, így kezdtem neki, hogy majd itt játszhatok vele. Nos, mint utóbb kiderült ő (még) nincs, de a játék maga kifejezetten jó. Sajnos erre nincs annyi időm, mint a másik kettőre, de ha odajutok szívesen veszem elő. A grafikája nagyon szép, mostanra kijavították a kezdeti gyerekbetegségeket benne, sőt sokat fejlesztettek is.  

A történet szerint egy bizonyos időben megváltozott Japán története. A békés korszakban az irodalmi művek célt és egyéniséget adtak a népnek, ám egy napon valami szörnyű rendellenesség következtében megjelentek a fekete kéziratok, és elfeledtették a néppel az igazi tartalmat, sötétséget és negatív érzelmeket támasztva az emberekben. Ezért egy különleges képességekkel rendelkező alkimistát elküldtek a Nemzeti Könyvtárba, hogy a régi kor íróival közösen tisztítsa meg a világot.




A játék menete nagyon hasonló a Rabuéhoz, csak itt nem kardok küzdenek meg az ellenséggel, hanem irodalmárok. Öt férfi közül lehet választani kezdetben, akiknek a számát később növelni lehet. Ugyanúgy van harc része, a sérült irodalmároknak ugyanúgy gyógyulniuk kell, ugyanúgy csapatokban mennek és még a Touken Ranbuból ismert dubla támadás is megvan. Hasonlóan a Rabuhöz itt is meg lehet szerezni egy - egy szereplő több alakját, hiszen van normál alakja, harcolós alakja, sérült alakja és ezek a fiúk bizony még ruhát is váltanak. 

És itt van az egyik nagy eltérés a Rabuhöz képest, hiszen az irodalmárok a harc közben köveket gyűjtenek, ezek pedig a fiúk szintlépéséhez kellenek. Egy ponton, sok-sok kő árán ruhát fognak majd váltani, és persze erősebbek is lesznek. Szóval itt dubla szintezés zajlik, hiszen egyszer a harci szintjüket növelem,  a kövek segítségével pedig az erejüket. A másik fontos eltérés, hogy az íróinkat itt bizony jól kell tartani, tehát meg kell etetni őket. Ha éhesen mennek ki harcolni, látványosan romlik a teljesítményük. A harci rendszer a harmadik eléggé fontos eltérés, hiszen itt nem kell harcomodort választani, csak azt kell eldönteni, hogy tovább akarok -e menni egy - egy pályán. Az megegyezik, hogy egy pálya a Boss legyőzése után van készen. És mint mondtam, itt köveket nyerhet az ember.

Irodalmárokat kétféle képen lehet szerezni: elő lehet hívni, hasonlóan a Touken Ranbu féle kovácsoláshoz, vagy pályán lehet nyerni. Az előhíváshoz a nyersanyag mellett egy másik irodalmárra is szükség van. Mivel emberekről van szó, beolvasztani vagy nyersanyagra váltani őket nem lehet, ezért ha véletlenül ugyanolyan irodalmár jön elő, mint aki megvan, helyette köveket kapunk ajándékba. Ez a játék egyelőre abból a szempontból barátságosabb, hogy jelen pillanatban minden irodalmár megszerezhető, tehát nincsenek Rabu féle, nem kovácsolható emberek. Persze azért nyilván itt is vannak ritkább, vagy nehezebben hozzáférhető irodalmárok, ezek főleg az ismertebb szerzők közül kerülnek ki. Négy fajta irodalmárunk van, az ostorral harcolók, a puskával harcolók, a nyilasok és a karddal  illetve kaszával harcolók, de utóbbi kettőt egynek veszi a játék Természetesen mind a négynek megvan a maga erőssége és gyengesége. Itt is beszélgetnek az urak egymással és velünk is, ám a Touken Ranbuval ellentétben a személyi lapjukon csak akkor lehet meghallgatni a hangjukat, ha térdre kényszerítették már őket, azaz eléggé megsérültek a játék során és ez előhívta a sebesült alakjukat. Akárcsak a kardfiúk esetében, ebben is eléggé ki vannak dolgozva a személyiségek a történelem alapján, és gyakran idézgetnek a saját műveikből. Lehet pénzt is nyerni, amit az irodalmárok szobájának berendezésére lehet fordítani.

Szintén apróbb eltérés a Rabuhöz képest, hogy itt egy-egy irodalmár több csapatban is benne lehet,  illetve, hogy ugyan vannak arany, ezüst és bronz hátterű férfiak, ez a készítők elmondása szerint erőben nem jelent semmit. Egyelőre körülbelül 40 fiút lehet megszerezni, de a játék alapján lesz még több is. Természetesen eventek itt is vannak jócskán. 

Mivel alapvetően ez is stratégiai játék, azoknak ajánlanám, akik szeretnek elmókolni és nem zavarja őket, hogy egy pályán például sokat kell menni és szöszölős az egész, hiszen például egy ruhaváltásig több ezer kőre lesz szükség, és pályánként lehet nyerni maximum 10-et, De ezt leszámítva azok, akik szeretik a Touken Ranbut szerintem ezt is élvezni fogják. 

Ehhez kedvcsinálónak szintén hagyok itt egy kis videót. A játék indulása előtt adtak ki hozzá egy kedvcsináló PV-t. Részletesebb információk a játékról a Wiki oldalán vannak angol nyelven. 


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések