Anime best of 2016.

Ismét elmúlt egy év, eljött az ideje, hogy kicsit számot vessek az ez évi sorozatokkal.

Legjobb sorozat:

Oké, itt bajban vagyok, mert idén sok jó sorozat volt, amit nagyon szerettem. Ha az eszemre hallgatnék, akkor azt mondanám, hogy a Shouwa Genroku Rakugo Shinjuu lett az, és nem is hazudnék. Minőségi josei sorozat, komplex karakterekkel, csodás megvalósítással, érdekfeszítő történettel, zseniális seiyuukkel, és a zenékről külön esszét lehetne írni. A Natsume mellett az egyetlen sorozat volt idén, meg már egy jó ideje, ami kiérdemelte nálam a 10-est.



Viszont a szívem a Bouei-bu LOVE! LOVE!-ot súgja. Mert nekem az a sorozat sokat jelent, sok szinten. Magát az animét változatlanul szeretem, és változatlanul szeretem, hogy a felszínen humoros sorozatnak mennyi mélyebb értelme van.  Ezen kívül itt vannak a seiyuuk. Egyszerűen minden műsor, amiben feltűnnek szórakoztató, és aranyos. És a fandom. Imádom ezt a fandomot, mert nyugis, békés, jó oda visszajárni, ahogy tudnak mindennek örülni. Shiptől, eltérő véleményektől függetlenül. Szóval most hadd adjam oda a Bouei-bunak is, ismét.



És van nekünk egy Yuri!! On Ice-unk is, ami meg megírta azt a történelmet, amiről nem hittem, hogy egyáltalán meg fogom érni. Nem tudom, hogy elindít-e bármilyen változást a közeljövőben, de reménykedem benne, hogy egy idő után nem lesz lehetetlen kérés például egy SorMik kánon pár.


Legrosszabb sorozat:  Super Loves. Vállalhatatlan lett minden szempontból.


Legnagyobb csalódás: Ez bizony a Kiznaiver. A Kill la Killt készítő stúdiótól többet vártam volna, mint egy unszimpatikus szerelmi sokszöggel telerakott műdrámafestet.



Legnagyobb meglepetés:  Az Amanchu! Teljesen meglepődtem, hogy mennyire magába szippantott. Mindenkit szerettem, kaptam egy igazi tanár alakot, gyönyörű és hangulatos volt az egész, a két főhősnő kapcsolata pedig a hab volt a tortán.


Legjobb vígjáték:  A KonoSuba. Ennyire elborult, de mégis vicces sorozat kevés volt az évben.



Legjobb dráma91 Days. Gondolkodtam, hogy a legjobb akció legyen-e, de aztán rájöttem, hogy nekem az emberi drámák voltak ebben az igazán megkapóak és az egyáltalán nem szájbarágós tanulságok. Még akkor is, ha semmi új nincs benne, de a meglévő elemekkel olyan jól játszottak, hogy tényleg a nyári szezon egyik legjobbjaként  fejezte be nálam. 



Legjobb akció: A D. Gray - Man Hallow. Bár ez pedig a drámához is mehetett volna, mert számomra a légszívszorítóbb pillanatokat ez okozta. Az Alma Karma arc végén úgy sírtam, mint egy gyerek, mert ilyen sorsot, mint ami Almának és Kandának jutott senki sem érdemelne. Főleg olyanok, akik ennyire mélyen szerették egymást.



Legjobb animációKono Danshi, Mahou ga Oshigoto Desu. Egy igazi látványorgia volt, Yamamoto Soubi stílusban. Ilyen álomfa cseresznyefa-virágzást még soha nem láttam animében sem. 


Legjobb folytatás:  Natsume Yuujinchou Go. Nem tudom megunni ezt a bájos és kedves sorozatot. 


A leginkább szüksége van folytatásra sorozat: Hát, ha nem jönne a második évad, akkor azt mondanám, hogy a Nanbaka, mert sok minden nem derült ki az első évadból, és sok szál maradt lezáratlanul.  De így azt mondom, hogy a YoI.

Legjobb opening: Touken Ranbu: Hanamaru. Imádtam a képeket alatta. 

Legjobb ending: A Nanbaka edingje, annyira jól el volt készítve. 

Legjobb férfi főszereplő: Kikuhiro a Shouwa Genroku Rakugo Shinjuuből.



Legjobb női főszereplő: Miyako a Shounen Maid-ből. 



Legjobb férfi mellékszereplő(k): Jiji, Urashima, Hotaru és Midare-chan a Touken Ranbu-ból. Igen, egyet kellene kiemelnem, de mivel a játékban ők a kedvenc kardjaim, nem tudok egyet választani. xD


Legjobb női mellészereplő:  Katori - sensei az Amanchu!-ból. Mondtam már az anime értékelésénél, hogy nagyon hiányzott a palettáról egy ilyen tanár alakja, aki tényleg tanít és tényleg a gyerekek támasza. Ő ráadásul fiatalos lendülettel, de már érezhetően némi élettapasztalattal segítette a lányokat és fiúkat.  



Legaranyosabb szereplő

Chihiro a Shounen Maid-ből. 



És Seitarou a Nanbakából. 


Kedvenc páros: OMG, ez hosszú felsorolás lesz xD 

Nyilván, mivel visszatért a Bouei-bu, vele visszatért az EnAtsu és IoRyuu is. 


Aztán már sokat beszéltem a Tales of Zestira párosáról, tehát ide tehető a SorMik is, egyértelműen. Remélhetőleg a második évad nem fog csalódást okozni ebből a szempontból és centire azt a lezárást kapja, mint a manga vagy a LN és persze a játék.  


A Doukyuusei szerelmespárja, Saijou Rihito és Kusakabe Hikaru. A történet végetlenül egyszerű, de a hangulat mesteri és a két fiú bontakozó kapcsolata csodálatos. 



Nyilván a Victuuri páros a YoI-ból. Azt hiszem a sorozatot nézőknek nem kell túlságosan magyarázni, hogy miért kapnak itt helyet. Mert még romantikus animékben is kevés az ilyen jól felépített szál egy pár között. Működik a kémia, tisztelik egymást, felnéznek egymásra, elfogadják egymást, és a másikért készek a változásra. Egészséges, dinamikus, jól fejlődő kapcsolat, mentes minden animés túlzástól és giccstől. 



A Shounen Maid-ből Keichirou és Miyako. Miyako egyébként is a legtündéribb női szereplő volt ebben az évben, azért is őt jelöltem legjobb női főszereplőnek, és tetszett, mennyire tisztán és őszintén szerelmes Keichioruba. 


És a Nanbakából Hajime meg Momoko. Bár a sorozat nagyon nem erről szólt, de nem tudtam nem imádni, ahogy az igazgató hölgyemény rajong Hajiméért. 



Ezt várom a legjobban 2017-ben: Oké, ez még hosszabb felsorolás lesz, mert már a téli szezon is sok ilyennel indít, de igyekszem a leginkább vártakat kiválogatni. 

Nyilván a Showa Genroku Rakugo Shinjuu második évadát. 

Aztán jön a Nanbaka második évada is, gyakorlatilag folytatásként.


A Yowamushi Pedal harmadik évadát, amiben végre Teshima - san és Aoyagi kerül középpontba. Bevallom a második évad végén nem is reméltem, hogy majd az ő történetszálukat is meganimálják, így tényleg nagyon boldog vagyok, hogy mégis így döntöttek. 


És érkezik a Spiritpact című fantasy- BL anime. A kínai ONA verziót láttam és meglepően jónak bizonyult. Persze nem váltja meg a világot, de egyrészt végre nem a szokásos iskolai-munkahelyi slice of life romkom, vagy komolykodás, hanem egy másfajta setting. Aztán a két főhős. Mind a kettő szerethető és jól működnek közösen. Duanmu Xi (aki a japánban Ki Kanmoku lesz) az elején egy komoly és tényleg hűvös semének tűnik, de szép lassan kiderül, hogy nem egy földreszállt isten, csak egy ember. És Yang Jinghua (aki majd Keika You néven fog futni) az elején egy habókos fiatalember látszatát kelti, de tud komoly és felelősségteljes lenni. Mind a ketten erős fiúk, akik megállnak a saját lábukon, de néha egymásra kell támaszkodjanak. Ráadásul Iguchi Yuuichi játssza a főszerepet. 


Tavasszal kerül képernyőre a Kabukibu! című sorozat egy regény alapján. A témája is érdekes, illetve az írónő személye, aki Kumota Harukohoz hasonlóan szintén sok BL-t írt már, ám ez a munkája kikacsintás egy másik irányba.



Nyáron a DIVE!!, ami a műugrásról fog szólni. A műkorcsolyához hasonlóan ez is látványos sport, szóval remélhetőleg odateszik magukat a készítők minden téren. Filmes feldolgozás már van, azt szeretném még legyűrni az anime előtt.



És persze a Touken Ranbu ufo féle feldolgozása. Bár én a Hanamaruval is elégedett voltam, de a fiaimból animálva a sok is kevés, szóval gyermekeim, gyorsan térjetek vissza hozzám.




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések